maandag, december 18, 2006

In de magnetron!

Vandaag naar het UZ. In de kelder van K12 voor een MR-scan. Bij de echografie van 6/12 was er iets niet helemaal duidelijk op mijn lever. Eventjes plagiaat uit mijn "kankerpagina": "Bij de echo verliep echter niet alles zoals gewenst. Voor de eerste keer hoorde ik dat ik een 'dense' lever heb. Blijkbaar is dat normaal voor iemand die chemo heeft gekregen. Je zou dat ook jaren blijven zien. 't Is wel de eerste keer dat iemand dit zag. (misschien zagen ze dit voordien ook al maar heeft niemand het luidop gezegd.) Ze ontdekten ook een plek in de buurt van mijn galblaas die niet dens is en dat zorgde voor enige bezorgdheid. Ik moet onder de MR-scan voor verder onderzoek. Ik citeer even uit het verslag: "Nabij de galblaas is er een zone met een eerder onscherpe begrenzing en met een hypoechogeen aspect (focale nonsteatose meest waarschijnlijk, echografisch is een metastatische zone niet strict uit te sluiten"."
Vandaag was het dus zover. Contrastvloeistof in de arm en de 'buis' binnen. Gelukkiglijk heb ik geen last van claustrofobie. Maar echt aangenaam liggen is het niet in het toestel.
Enfin, morgennamiddag terug naar prof. Peeters voor de resultaten. Hopen!

Geen opmerkingen: