vrijdag, november 09, 2007

Sterkte Saskia!

Gisteren werd Saskia geopereerd. Saskia is iemand die ik heb leren kennen in mijn studententijd. Ze maakte deel uit van de eerste VVS-kern die we sinds lang aan de VUB hadden kunnen oprichten. Ze was toen een spring in ’t veld, lief en een soms een tikkeltje naïef. Iemand die wat uit de toon kon vallen bij al die ‘serieuze’ linkse studenten. Ze schreef toen voor het studentenblad De Moeial. Ik had eigenlijk al lang geen contact meer met haar, maar ik heb haar in 2002 terugvonden toen ik (al googelende)op zoek was naar andere oude bekenden en zo op haar blog terecht kwam. Sindsdien lees ik haar blog regelmatig. Ik ken geen andere bloggers die zo leuk schrijven. Zelfs wie haar niet kent volgt graag haar avonturen. Het vreemde is (vond ik) dat ze, zelfs al is ze nu veertig nog altijd dezelfde is gebleven.
Saskia heeft al jaren kanker. Een kanker die nu blijkbaar opnieuw zijn lelijke kop bovensteekt en haar probeert te vellen. Ze moest gisteren onder het mes. Ik vond dat ik toch iets moest schrijven om haar veel sterkte te wensen.

Geen opmerkingen: