vrijdag, november 02, 2007

De herfstvakantie

Ze vliegt voorbij. Ik ben al de hele week met Joschka thuis. De week startte al niet erg denderend met een alweer verkouden Joschka. Hij is nu al bijna vier weken ononderbroken verkouden. Vooral de snotneus stopt niet met snotteren. Maandag en dinsdag zijn we dus maar binnen gebleven. De Duplo-toren afgebroken en er opnieuw een Duplo-kasteel van gemaakt. Hij begint nu toch al goed inzicht te krijgen in de plannetjes en de verschillende soorten blokjes. Dankzij de handleiding slaag ik er toch in om een relatief mooi bouwsel te maken.
Dankzij de digitale tv van telenet heeft hij ook al uren naar “Nick JR” kunnen kijken.
Woensdag zijn we naar het circus gaan kijken.Circus Malter op het Sint-Pietersplein. Joschka heeft er van genoten. Tijdens de pauze heeft hij zelfs een rondje op een paard mogen rijden. Hij mocht kiezen tussen een klein of een groot paard. Hij wou het liefst op “een groot paard” zitten. Je had hem moeten zien. Zo fier als een gieter.
Ik heb vooral de wilde dieren gemist. Geef toe een circus met honden, katten, geiten, ezels en paarden is toch een flauw afkooksel van de shows met olifanten, leeuwen, tijgers,…
Dat hebben we ook weer aan de groene softies te danken.
We hebben er toch van genoten. Na twee dagen geniet ik nog na…van de harde houten zittingen.
En dan het “hoogtepunt” van de week. Daniël Termont in de Slimste mens. Echt reclame voor Gent denk ik dan... De vuilenmoppentappende burgemeester. Ik hoop dat Gilbert Temmerman niet naar zijn tv zat te kijken. Ik kan mij zo voorstellen dat zijn al erg hoge “ergernisgraad” tot aan het maximumniveau zou gestegen zijn. Waarom willen politici zo krampachtig grappig zijn? Daniël is in feite een ernstig politicus die als schepen van de haven heel goed werk heeft geleverd. En dan komt hij op tv en slooft hij zich uit om een beeld neer te zetten van een politieker die enkel op café zit, vuile moppen tapt, enz… Ja hij kan wel een glas of meer drinken, moppen tappen, enz. Maar ik herinner mij hem toch ook als een hardwerkend iemand, die zijn dossiers goed kent en dus wel iets meer is dan die karikatuur die op tv werd vertoond.

Geen opmerkingen: