woensdag, juni 08, 2011

Coloscopie IV-bis

En zoals te verwachten smaakte de ‘Moviprep’ ook echt vies. Minder degoutant dan de Endofalk maar toch nog walgelijk genoeg.
Enfin, tegen deze ochtend had ik dus wel echt propere darmen.
Het onderzoek zelf is vlot verlopen. De sedatie (ook soms ‘roes’ genaamd) was weer efficiënt. Je kan het effect het best vergelijken met dat van het drinken van een Duvel (of twee) op een relatief nuchtere maag. Zonder de kater nadien. En de verpleegster had van de eerste keer een goede ader te pakken. Ik heb haar daar ook voor gefeliciteerd, want da’s geen evidentie.
Tijdens het onderzoek geen echte pijn dus, hooguit wat ongemak.
Alles zag er goed uit. Ik kon ook alles volgen op de monitor.
Er zijn biopten genomen o.a. van een wat verdikte darmplooi. Dus toch iets om mij misschien wat zorgen over te maken? Resultaat van de biopten krijg ik eind juni.

Geen opmerkingen: