dinsdag, november 01, 2011

Bompa Gust en Oma Monique op bezoek.

Vandaag bezoek gehad uit de Vlaamse rand!
Voorgerecht foie gras (met vers witloof en confit d’oignons) en een lekkere witte Saint Véran “En crêches"
.



Hoofdgerecht hindesteak met assortiment groenten (quenelles van zoete aardappel, gebakken witloof, verse spruitjes, boontjes in spek, gratin dauphinois, peertje met airelles).


Hier hebben we een rood wijntje bij gedronken (Chateau Larose Trintaudon – Haut Médoc -2008 – Cru Bourgeois …pour les bourgeois et “les bourgeois c’est comme des cochons »…)

Nadien traditioneel afgesloten met koffie en ijs.

De kinderen hebben de hoofddeksels uitgeprobeerd die bompa (mijn vader) had meegebracht.


Zij dienden vroeger als attributen voor de optredens van mijn bompa (mijn grootvader, Jules Meeus). Een van de liedjes die hij toen zong (en die nu nog steeds tot het vaste repertoire van mijn pa behoren)is 1914!

“'t was 1914 en ik werkte op mijn land
de mensen zeiden dat 't oorlog was en ik liet alles in brand
Ik pakte naar mijn gaffel, naar mijn riek en naar mijn zeis
En ik at nog 17 boterhammen op met appelspijs.”

Gevolgd door het onnavolgbare refrein:
“Hahahahahaha, het lachen is een vreugd,
Hahahahahaha, het lachen doe mij deugd,
Hahahahahaha, ik lach mijn eigen zot,
Hahahahahaha, en ik moet ervan kapot!”

En dan nog een paar strofen...

Geen opmerkingen: