zondag, december 13, 2009

5 jaar gezond!

Vorige week moest ik op controle naar het UZ en deze week kreeg ik de resultaten en die waren gelukkig alweer positief.
De tumormerkers stonden op 1.04 en er was niets te zien aan lever, nieren, longen, enz.
Sinds de operatie is er 5,5 jaar voorbij en sinds de chemo 5 jaar. Hoe meer tijd er verstrijkt, hoe kleiner de kans op hervallen. Vanaf nu beperkt de jaarlijkse controle zich tot een bloedonderzoek. Dus geen echografie en geen radiografie meer. Om de drie jaar mag ik natuurlijk wel nog eens langs voor een coloscopie.
Alhoewel ik geen slecht nieuws verwachtte blijven de weken voor het onderzoek toch voor extra stress zorgen. Want een mens weet nooit natuurlijk...

2 opmerkingen:

saskia zei

dat is toch werkelijk fantastisch nieuws!

Anoniem zei

Hey topper!

Wilde even melden dat ik het erg prettig vind jouw ervaringen te lezen. Mij geeft het in ieder geval de zekerheid om morgen direct alle tests die jij hebt gedaan te gaan volgen 'just in case'. Heb al een jaar last van mijn dikke darm waarbij ik 1 keer 4 uur lang in elkaar heb zitten knielen van de pijn/krampen.

Huisarts hield het op prikkelbare darm, maar verder niets mee gedaan.

Ben niet zo'n 'zeur'dus een pijntje hier en daar leef ik prima mee, maar ja, toch niet zo slim he?

En net als mij zal je meerdere mensen helpen toch wat sneller die stap te nemen, dus daarvoor mijn dank...